torsdag den 22. juli 2010

Hele to udfordringer!

Det sker ikke så tit at jeg kan huske hvor jeg har set en god udfordring eller ikke når at indlevere mit bidrag i tide... suuk, det er desværre sandt. Der er fantastisk mange gode udfordringsblogs, der har udfordrende opgaver. Jeg bliver inspireret af dem, men når sjældent at blive færdig inden fristen er udløbet. tsk tsk tsk

MEN denne gang har jeg nået hele TO udfordringer!

Udfordring nr. 1:

Albummet er med billeder fra vores årlige kvinde-kano-tur. Vi er afsted en hel weekend og har det vildt hyggeligt. Under en lidt våd aften fik en kollega sagt kajano i stedet for kano, og siden har det hedder kajano.

wild orchid crafts blog var udfordringen, at man skulle lave noget med blomster. Jeg bruger tit blomster, så det var faktisk bare at vælge noget ud af det, jeg laver. Jeg er MEGET begejstret for WOC blomster, så denne gang blev der sørme også brugt blomster derfra. Papiret er fra Maja design og thickers er fra AC. Der er deadline 25. juli.



Her kommer lidt flere billeder af albummet. Det er ikke mig, der har lavet selve minialbummet (det er godt nok lidt for indviklet til mig). Herligheden er udtænkt og udført af Curly (Pernille fra Odense). Jeg har bare købt det for 1 euro. :)


halvt opslået...

helt opslået, men der var ikke plads til hele albummet i billedet...

oppefra...

Udfordring nr. 2:

Et tryck er et vildt godt norsk stempelblad (dyrt med sindsygt inspirerende). På deres blog har de sommeren over en udfordring, der lyder at man skal blive inspireret af et billede på bloggen. Det er en cykel med de samme farver som jeg har brugt i albummet. Billedet har inspireret mig til farvevalget (pink, grøn, hvid og så har jeg tilføjet turkis) og emnet sommer.

Hvis du er fast læser på bloggen, ved du, at jeg er ret begejstret for Santas Workshop. Denne gang har jeg også lavet et minialbum vha dette sæt.


Der er mange sider og billederne stikker nogen steder ud og op over siderne.

Dorthe har lært mig, at man kan have mange flere sider i sit album, hvis man lige skærer perforeringen over på selv albummets cover. Der er mange sider i albummet, og det er slet ikke færdigt endnu, for sommeren er jo ikke forbi endnu.


Elsker fuglen og billedet fra stranden. Det er lidt fedt at arbejde med kradse farver efter en lang periode med duschede farver. :)

Jeg har brugt papir fra MME serien Quite contrary - elsker de farver og mønstre. Fuglen er standset ud i tykt karton og pyntet med papir fra serien. Som ekstra hjælp til at holde albummet samlet har jeg standset to hængsler ud i grungeboard og pyntet med papir. Igen noget jeg har set ved Dorthe. Bogstaverne er fra AC.


Når der er så mange sider i albummet, er det vigtigt at siderne ikke bliver for tykke. Derfor har jeg valgt at holde pynten rimelig simpel og bare bruge blomster lavet med retro flower punchene. De er pyntet med knapper eller bling. Teksten kommer til at stå på sort dymo, men det venter jeg lige lidt med.

Tak for gode udfordringer! Jeg er meget glad for dem, selvom det er sjældent, jeg når at deltage.

Forsat god dag til jer alle ude i sommerlandet.

5 kommentarer:

Dorthe/Dob sagde ...

Sikke aktiv du har været de sidste dage..
Det er et rigtig sjovt og spændende minialbum om kajanoturen.
Jeg er helt vild med dit sommeralbum. Det er nogle total fede farver du har valgt. De passer jo bare perfekt til denne dejlige sommer...

Curly sagde ...

Hehe!!!
Jamen det blev da bare rigtig godt :) og når jeg nu ikke havde noget at bruge det til, var jo bare en tester for mit vedkommende!!!

April Rose sagde ...

Wow--these are very beautiful albums! Thank you for joining us at Wild Orchid Challenge!
Hugs,
April

Åshild sagde ...

Ojj, så smart å lage et album til utfordringen vår! Nydelig! Takk for at du lot deg inspirere :)

Åshild
Ett trykk

Susanne Meltesen sagde ...

Herlige albums, du har fået lavet.

Og det minder mig lige om, at jeg skal have fundet nogle sjove bøger frem med alle mulige foldninger og skægge ideer... ;o)