fredag den 4. maj 2012

velkommen til verden

Jeg har født!

Lørdag nat kl 2 gik vandet, heldigvis uden veer. I seng igen og sove til kl 4, hvor der kom lidt småveer. Kl. 8 ringede vi efter mine forældre, så de kunne komme og hente de to store. For vi skulle lige et smut på fødegangen til tjek (det skal man 6 timer efter vandet er gået). Mens vi sidder og spiser morgenmad alle sammen, begynder veerne at blive lidt mere regelmæssige. I bad med mig inden vi skal derind. Nu begynder veerne at bide og komme med 3 min mellemrum.

På fødegangen havde jeg regelmæssige veer med 3 min pause og af 1 min varighed. De vælger at beholde os og vi kommer på en fødestue. Nu begynder det at gå lidt stærkt.

Vi ankom til fødegangen kl 9.30. Kl 11.45 bliver vores "lille" dreng født. Denne gang nåede jeg at sige "jeg vil have noget smertestillende" hvortil jordemoderen kunne fortælle mig, at det var der desværre ikke tid til.

Fem dage efter Lillebror (han har stadig ikke noget navn, for vi kan ikke lige finde det rigtige) kom til verden, var han for første gang til fotograf. Jeg havde nemlig set nogle fede vintagebilleder af nyfødte babyer på www.littleangelsbymedine.dk og ville helt vildt gerne prøve at have sådan nogle billeder af min baby. Så jeg kontaktede en af de dygtige lokale fotografer for at høre om hun var med på det. Hun var helt vild glad, for hun var lige kommet hjem fra USA i februar, hvor hun havde været på kursus i netop nyfødt billeder. Her er hendes hjemmeside www.perrodfoto.dk Hun er helt fantastisk dygtig!

Her er tre af de billeder hun har taget:


Hun havde bedt mig tage et tæppe med, som jeg gerne ville have med på et foto. Min nabo har fået det flotteste babysvøb, det måtte jeg heldigvis gerne låne. Da jeg fik mit klaver engangi tidernes morgen, lavede min farfar en klaverbænk til mig. Den havde jeg også taget med. Her er Lillebror fotograferet på svøbet i farfars klaverbænk. Er han ikke bare dejlig?


Jeg er vild med den dejlige strikkede hue... 


Min læsehest...

Kan du ikke lige se dem på et LO?

16 kommentarer:

Mette sagde ...

Åh....hvor er han skøn :-) af hjertet tillykke !

Camilla sagde ...

åh.. ja så er man jo helt solgt!! Hvor er han skøn :o)

Charlie sagde ...

Et APRIL barn - de er bare noget HELT særligt (tihi) og ham her er da til at smelte over. SKØNNE fotos og jo - lige til et LO. TIl lykke til hele den stolte familie. =0)

Berit Bilde sagde ...

Tillykke og super seje billeder Sine har taget af Lillebror. Elsker læsehesten

Anja Døj Jensen sagde ...

Så skønt. Og endnu engang tillykke med ham, glæder mig nu for vildt til at holde ham irl. Knus

10na sagde ...

Tillykke med prinsen. Han er SÅ skøn. Billederne er fantastiske.
KH 10na

Karina Bunkenborg sagde ...

Et stort tillykke med lillebror han er godt nok dejlig! Og billederne...jeg er helt mundlam så flotte er de. De er jo perfekte til et LO!

Julie Viktoria sagde ...

Et stort tillykke med lillebroren. :)

HenrietteH sagde ...

Stort tillykke med den skønne baby..jeg er helt solgt over de skønne billeder...

Alfie sagde ...

KÆMPE stort tillykke med den lille ny.

For søren hvor er de billeder bare lækre. Både pga af barnet :-) , men også stilmæssigt. Ville ønske at jeg havde sådan nogle billeder af mine unger.

Charlotte Ravn sagde ...

Tillykke med den lille ny Benita. Hvor er det bare nogle pragtfulde billeder!

Jytte sagde ...

Hjertelig tillykke med den sødeste lille dreng.

Hvilke vidunderlige billeder!!

1000 tak for kik :)

Karina Beck sagde ...

Stort tillykke!
Hold da op nogle dejlige billeder!

Eva (Fister) sagde ...

Stort tillykke med den lille guldklump.
Og hold k... nogle fede billeder.

Dortesjs sagde ...

Rigtig hjertelig tillykke her fra mig

Anonym sagde ...

Stort tillykke. Det er første gang jeg besøger din blog, og så til dette indlæg, super billeder, det er bestemt ikke sidste gang jeg kigger forbi.
Christina P