fredag den 26. marts 2010

Billeder af kortproduktion

Jeg er ikke specielt god til at tage billeder af de kort jeg får lavet. Måske fordi de ikke betyder helt så meget for mig, som layouts gør.

Men denne gang har jeg taget flere billeder af kort jeg har lavet.

Det første kort er en bestilling fra en kollega. Hendes datter skulle til fødselsdag hos bedsteveninden og ville give et kort. Hun havde bedt om at jeg lavede kortet. Suuuk, det varmer altså! Signe, som datteren hedder, og veninden Annika var jeg klasselærer for i 1-3. klasse. Nu går de i 5. klasse. Håber Annika er blevet glad for kortet. Det er bestilt med en Hello Kitty på.


For to år siden (mener jeg) fik en af mine dygtige unge kollegaer meget akut kræft i hjernen og blev indlagt til operation. I første omgang fik de hele svulsten væk. Den sad desværre midt i tale/læse og logik centret, så hun kunne ikke alt det hun plejede. Og hun er stadig svær at snakke med, da hun ikke kan finde de rigtige ord. For 14 dage siden fik vi så at vide at hun havde været til scanning, og nu er svulsten kommet igen. Bare et nyt sted. Denne gang har den også sat metastaser i andre dele af hjernen. Sidste gang blev hun kureret via en forsøgskur. Denne gang kan de derfor ikke gøre noget.

Det var et MEGET svært kort at lave, for jeg ville ikke skrive god bedring. Hun får det ikke bedre og er kommet hjem for at være sammen med sin familie indtil ... Hun er forresten kun 42 år. Og har tre små børn.

Jeg valgte et citatstempel om at vi tænker på hende og altid er der for hende. Farverne burde nok have været petroleum, da det er hendes yndlingsfarve. Men jeg havde ikke noget papir i den farve...


Rettede citatet til så der står vores istedet for mit, og satte et r på i hjerte.

Jeg har brugt distress ink i kanten og rammen er malet med glimmermist og bagefter guld perfect pearls. Det lyserøde papir er stemplet med et tekststempel fra Hero Arts og bagefter embosset med guld.


Indersiden af kortet er stemplet med forskellige Tim Holtz stempler. Jeg har med vilje brugt citatet om at man altid skal vide at man er langt stærkere end hvad der kan ske en. Alle kollegaer er igang med at skrive under. Håber hun bliver glad for det.


Vi har fået en blomsterbutik i byen, og jeg er igang med at tage mig sammen til at spørge ejeren, om jeg må sælge nogle af mine kort i hendes butik. Var forbi i dag for at se om mine kort ville passe ind, og jeg kan kun sige at de passer perfekt til. jeg ville dog ikke spørge første gang jeg var der. Så de ligger herhjemme endnu.

Der kommer en tutorial om at lave kortene på scrapsistersbloggen en af de nærmeste dage. Det er nemlig rigtig nemt!

1 kommentar:

Mio sagde ...

Først, synes jeg at dit Hello Kitty kort er super sødt : )
Derefter synes jeg dit kort, til kollega, virkelig er smuk, dyb, med et godt citat. Det er så svært, når en man kender bliver så syg, at det kun går en vej. hun skal nok blive meget glad.
Er da sikker på, at din nye blomsterhandler bliver vild, med dine kort, forstår godt at det er svært at spørge, men hun kan højst sige nej : )
Held og lykke, spændt på hvordan det går : ) og glæder mig til at se din tut om kortene.