torsdag den 13. maj 2010

Scraphygge med tøserne

I dag fik jeg en sms om, at jeg gerne måtte komme ud til Dorthe, for Verena var på vej, og de skulle scrappe hele dagen. Fedest! Jeg fik afsat manden og sønnen og kørte afsted med datter og scrapsager!

I løbet af seks timer fik jeg lavet to minialbums færdige og lavet et stort bryllupskort. Jeg viser det ene minialbum og bryllupskortet i dag. I morgen kommer det sidste minialbum.

Begge minialbum er lavet med Santas Workshop (som Dorthe, Verena og jeg købte sammen, da vi var afsted på scrapweekend på fanø). Jeg er vild med dette sæt, for der er så meget godt i det. Alfabetet er rigtig sødt, og der er mange gode dies. Jeg mangler lige at få en god ide til vindues-dies'ne, men satser på at youtube kan hjælpe mig.


Suuk, hvem der bare skulle giftes igen... Jeg kunne ihvertfald godt klare en bryllupsfest hvert år.

Bryllupskortet er lavet med en QK die Dorthe har. Jeg har brugt forskellige karton, det meste er Bazzil. Det sorte er sort bazzil bling. Roserne er fra wildorchid fra England. Stemplet er fra Orion Design. Selve kortbasen er lavet af pink swiss dot fra Bazzil. De store blomster er selvfølgelig lavet med mine retroblomster.



Til NSD købte jeg en pakke eller fire med forskellige thickers ved multiscrap. Disse er vildt søde, små og der er vildt mange af hvert bogstav. Mener der er syv a'er og e'er i pakken. Papiret er fra det nye Maja Design - lækkert papir!!! Billederne har jeg printet på min nye printer. Den kan lave ark med 8, 16 eller 20 små billeder på et A4 ark. Perfekt størrelse til minialbums. Jeg har printet et ark med 16 billeder til dette minialbum. Derudover har jeg brugt sort dymotape. Jeg har med vilje holdt størstedelen af billederne i sort/hvid. Enkelte var dog så flotte farvemæssigt, at de bare skulle med i farver.


Caroline var ikke særligt begejstret for sneen. Lucas var den eneste, der kunne overbevise hende om at sne kunne være sjovt.

Denne fede skrifttype er alfabetet, der følger med i Santasworkshop.


Caroline havde fødselsdag d. 14 januar. Hun ææææælsker Hello Kitty.


Lucas blev 5 år d. 23. januar. Weekenden efter holdt han, for første gang i sit liv, fødselsdag for drengene i børnehaven, hvor de kom hjem til os en lørdag formiddag. Han nød det rigtig meget.


Vi fik bygget en del snemænd og ungerne fik leget meget inde i legehuset. Der var bare sne overalt.


Ungerne elsker, når onkel Nick kommer på besøg. Vi ringer gerne og inviterer ham, og så har vi en legeonkel på besøg resten af dagen.


Der kom virkelig meget sne i januar og februar. Denne cykel endte med at være tæt på at være begravet i sne. Vi havde over en halv meter sne det meste af tiden.


Frank hader sne, og alligevel tog han virkelig mange billeder af sneen. Men det var som om det ikke blev ved med at være spændende, for der er ikke taget et eneste billede af sneen i marts (hvor der altså stadig lå masser af sne på Als).


Vi gik mange ture til stranden, for vi var alle ret fascineret af at havet til Kegnæs, næsten var frosset helt til. Dog ikke så tykt at vi kunne gå på det, men der var faktisk is hele vejen over.


Lucas elskede at kælke, Caroline ville trækkes eller gå en tur til stranden. Herligt at de er så forskellige. :)


Jeg var tit nødt til at gå på arbejde (på den lokale skole ca 2 km), da vi kun havde en bil med vinterdæk på. Det betød, at jeg også hentede ungerne til fods. Jeg tvivler dog på, at de havde noget imod det, for det betød jo, at jeg tog kælken med...


Frank fik endelig brugt sine kæmpe store tunge militærstøvler fra "dengang i de gode gamle dage, da han var soldat" og sin varme Thyborøn-dragt (termokedeldragt). Ungerne var vilde med, at far også havde dragt på i sneen...


Jeg elsker dette billede af min eftertænksomme dreng, der kigger meget forundret på havet mod Kegnæs. Han kunne altså ikke forstå, hvordan så meget vand kunne blive så koldt...

Tusind tak, hvis du kom så langt. Jeg er meget tilfreds med dette album, det siger så meget om vores fantastiske snefulde vinter (ja jeg er en af de få mennesker i Danmark, der faktisk nød alt sneen og besværet). Håber du så noget, du kunne bruge eller blev inspireret af.

Fortsat god miniferie, hvis du da har det.

6 kommentarer:

Anne sagde ...

Wauw, det er bare skønt det album! Det var også min intention at lave sådan et, men er ikke rigtig i gang endnu.... Men nåh, året er jo heller ikke engang halvt gået endnu :)
God ferie til dig også!

Karina Bunkenborg sagde ...

Sødt bryllupskort og et fantastisk mini album.
vh Renne

Maria Krumbaek sagde ...

Rigtig fint kort, bryllupper er dejlige :) har dog ikke været til så mange.
Det er et rigtig smukt vinter-mini-album du har lavet. Du har virkelig fanget stemningen. Det er super dejligt at du skriver noget til hver side.
Mange kram
Maria

Karina Beck sagde ...

Det er et rigtig flot bryllupskort. Og lækkert album med dejlige billeder.

HenrietteH sagde ...

Hvor er det er smukt bryllupskort og det mini album er da bare for skønt.... Jeg kan også godt lide sne og vinter - bare ikke hele året !

Herligt at blive inviteret ud til scrap... tror også jeg ville smide alt hvad jeg havde i hænderne....

Signe Bendorff sagde ...

Ihh hvor lyder det altså bare hyggeligt at i har scrappet hele dagen - bare det var mig der var med. Det er nu altså en skam at i bor så langt væk ;)